SAVOSA

7 oktober: Roda D1 tegen SAVOSA D1

Roda kon vandaag kampioen worden en moesten dus winnen. Mochten wij winnen, dan stonden we op een mooie 2de plek, vooraf door de coach gesproken het hoeft niet, wij gaan gewoon lekker ballen.

Voordat we overgaan op de goals eerst de spotlights op onze fantastische keeper Jesse. Hij heeft maar liefst (minimaal) 21 en waarschijnlijk nog meer reddingen verricht en ook nog 1 assist op Jake. Door naar de doelpuntenmakers.
Jake is de topscorer met maar liefst 9 goals! Net geen persoonlijk record. Had hij die pingel maar gemaakt 😉. Opvallend: voor rust 8x gescoord, na rust 1x. Evan heeft er 4gescoord en dan keurt de scheids ook nog 1 goal (onterecht?) af. Stond verdedigend zijn mannetje op de cirkel. Jonah wisselde Evan af op de cirkel, komt erin en scoort gelijk. Keurt de scheids hem af 🥴Volgens mij niet terecht maar later gelukkig toch nog 1x gescoord. En vervolgens ook nog een bal via beide palen eruit. Ook knap 😁.
Stijn wilde graag scoren in zijn afscheidswedstrijd en dat is hem gelukt. Jammer dat je weggaat kanjer. Kaj gaf vandaag 1 assist. Verdedigend gaat het steeds beter. Nog wat meer zelfvertrouwen en dan gaan we veel plezier aan je beleven. Glenn was vandaag verdedigend zo goed dat Barbara hem niet wilde wisselen. Zo zien we het graag iedere week Glenn. Nu nog wat meer gooien zoals op de trainingen. Toch nog bijna gescoord met een bal op de lat. Vandaag was aanvallend niet de wedstrijd van de hoeken maar verdedigend en in het samenspel hebben Miguel en Daniël prima hun taak uitgevoerd.

Al met al een hele goede teamprestatie. De beste wedstrijd van dit seizoen. Dit onder de bezielende leiding van Barbara en Jordy.

Tot slot; Melanie en Zip waren afwezig maar hun support op afstand was voelbaar. Nu lekker nagenieten en fijn weekend allemaal.

Eindstand 12-15 (ruststand 6-10).